Pws prepei na didasketai h fysikh?

ΠΙΝΑΚΑΣ ΣΥΖΗΤΗΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ » ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΧΟΛΗΣ » ΓΕΝΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ » Pws prepei na didasketai h fysikh? « Προηγούμενο Επόμενο »

Συγγραφέας Μήνυμα
Κορυφή σελίδαςΠροηγούμενο μήνυμαΕπόμενο μήνυμαΒάση σελίδας Link σε αυτό το μήνυμα

Maevius
Χρήστης: Maevius

Εγγεγραμμένο: 02-2009
Αποστολή την Παρασκευή, Ιούλιος 02, 2010 - 12:27 μ.μ. (pm):   

"I fully agree with you about the significance and educational value of methodology as well as history and philosophy of science. So many people today - and even professional scientists - seem to me like somebody who has seen thousands of trees but has never seen a forest. A knowledge of the historic and philosophical background gives that kind of independence from prejudices of his generation from which most scientists are suffering. This independence created by philosophical insight is - in my opinion - the mark of distinction between a mere artisan or specialist and a real seeker after truth." Einstein. letter to Robert A. Thornton, 7 December 1944. EA 61-574.
Κορυφή σελίδαςΠροηγούμενο μήνυμαΕπόμενο μήνυμαΒάση σελίδας Link σε αυτό το μήνυμα

Coe88
Χρήστης: Coe88

Εγγεγραμμένο: 09-2007
Αποστολή την Δευτέρα, Ιούνιος 28, 2010 - 07:56 μ.μ. (pm):   

agree. Alla an den exeis mathima eisagwghs ths prokophs, o.ti kai na ypologiseis sthn kateythynsh dn tha kses na vgaleis ta matia s:P
Κορυφή σελίδαςΠροηγούμενο μήνυμαΕπόμενο μήνυμαΒάση σελίδας Link σε αυτό το μήνυμα

Graphic
Χρήστης: Landau

Εγγεγραμμένο: 01-2008
Αποστολή την Δευτέρα, Ιούνιος 28, 2010 - 04:37 μ.μ. (pm):   

Αυτó αφορά ένα μάθημα εισαγωγής στην πυρηνική και τα στοιχειώδη. Σε ένα μάθημα στοιχειωδών πιστεύω óτι πρέπει να υπολογίσεις την πιθανóτητα ταλάντωσης ακριβώς óπως κάνεις στα νετρίνα. Και ξαναλέω δεν είπα να μην υπάρχει αναφορά στα πειράματα (αυτά τα πειράματα συνεπάγεται óτι διατηρούνται αυτά), αλλά κανείς πρέπει να δει και ποσοτικά κάποια πράγματα.
Κορυφή σελίδαςΠροηγούμενο μήνυμαΕπόμενο μήνυμαΒάση σελίδας Link σε αυτό το μήνυμα

Coe88
Χρήστης: Coe88

Εγγεγραμμένο: 09-2007
Αποστολή την Δευτέρα, Ιούνιος 28, 2010 - 12:37 μ.μ. (pm):   

profanws kai den sou kanei nohma giati eisai thewrhtikos.
Par ola auta , gia auto pou les standard model kapoioi exoun skisei ton pato tous na kanoune peiramata edw kai miso aiwna. Isws na exeis kako prohgoumeno ap to pws didasketai h fysikh sto metaptyxiako- dn lew oxi- isws se metaptyxiako epipedo na htan swsto auto pou les.
Wstoso se proptyxiako to thema p.x. toy Kaoniou pws tha to proseggiseis?Mia lysh einai na ksekinhseis alla feynman me kvantika systhmata pou exoun dyo pithanes katastaseis kai telika na ta egkolpwseis ola ekei.
Mporeis omws prin to kaneis auto na afierwseis 1 (minimum) mathima gia na milhseis gia ta V-particles, gia to τ-θ puzzle kai paei legontas.
Den ginetai re dhmhtrh na patas stous wmous gigantwn kai apla na epilegeis na to agnoeis..
Κορυφή σελίδαςΠροηγούμενο μήνυμαΕπόμενο μήνυμαΒάση σελίδας Link σε αυτό το μήνυμα

Graphic
Χρήστης: Landau

Εγγεγραμμένο: 01-2008
Αποστολή την Δευτέρα, Ιούνιος 28, 2010 - 09:37 π.μ. (am):   

Για κάποιον που θέλει να μάθει κάτι είναι πολύ πιο χρήσιμο να παραποιείς την ιστορική πορεία παρά να την ακολουθείς. Ειδικά τα στοιχειώδη τα έχουν βιάσει με την ιστορική αναδρομή και τα μπλα μπλα. Αντί να κάνουμε στοιχειώδη σωμάτια κάνουμε ιστορία των των στοιχειωδών σωματιδίων. Απλά κάποιες αναφορές σε κομβικά σημεία είναι αρκετές. Μου φαίνεται τραγικά ποιο απλó να ξεκινήσει κανείς απó την QED και να πάει μετά κατευθείαν στο Standard Model, παρά να κάτσει να πετάει ένα σωρó μαλακίες για πράγματα που δεν είναι σε θέση να δικαιολογήσει και ούτως ή άλλως είναι απλά κομματάκια του παζλ και δεν σου δίνουν την γενική εικóνα.
Κορυφή σελίδαςΠροηγούμενο μήνυμαΕπόμενο μήνυμαΒάση σελίδας Link σε αυτό το μήνυμα

Coe88
Χρήστης: Coe88

Εγγεγραμμένο: 09-2007
Αποστολή την Δευτέρα, Ιούνιος 28, 2010 - 12:27 π.μ. (am):   

Egw exw na pw pantws oti einai mia apo tis
s p a n i e s fores pou apolamvanw toso poly syzhthsh ston pinaka.Auto dioti oloi exoun to meraki tous kai me ton enan h ton allon tropo psaxnontai panw sto thema.

An ena tetoio 'mathima' ginotan se proptyxiako epipedo sigoura tha htan failure. O logos einai aplos. Auto to antikeimeno den mporei na organwthei se ylh enos mathimatos. To kalytero tha htan oloi oi professors na eixan ena istoriko ypovathro ths prokophs opote na mporousan na mas dwsoun dyo stoixeia paraeksw gia to antikeimeno pou kanoun.
Isws to IFFE na htan ena kalo vhma gia kati tetoio alla kai pali otan to didaskoun ta idia atoma apo enan sygkekrimmeno xwro ths episthmhs-astro..mpliaaaaaaaaaax:P-
logiko einai na mhn mporoun na sou dwsoun me to idio sthenos kai to idio kefi info gia ola ta parakladia ths fysikhs.
Se ena metaptyxiako isws ontws na htan kalytero na didaskontai auta ta pragmata (ap'oti mou eixe pei didaskwn ths pyrhnikhs, stis peiramatikes methodous 2 pairnoun ta paidia san ergasia istorika peiramata pyrhnikhs-stoixeiwdwn kai ta parousiazoun kai sthn synexeia ta arxeiothetoun).
Isws tha htan pio wraio na organwname mia omada foithtwn-didaskontwn - opoion endiaferotan na kanoume enan kyklo syzhthsewn parousiasewn panw se istorika-kai oxi mono- themata ths fysikhs- o kathenas ap thn skopia tou .
Auto tha aksize.

To sigouro pantws einai oti yparxoun didaskontes pou einai kammenoi me ta mathimatika -h katatregmenoi apo to varos ths ylhs pou exoun na paradwsoun- me apotelesma na mhn prolavainoun na poun dyo pragmata parapanw-an kai tha to thelan.
Genika yparxei polys kosmos -pou den ton pianei to mati sou- pou exei pragmata na pei arkei na tou kaneis to katallhlo trigger;)

Telos, h proswpikh mou apopsh einai oti to mathima prepei na ginetai -toulaxiston stis 2-3 prwtes evdomades istoriokentrika- se osa mathimata fysika auto exei ena nohma.
(p.x. analysh 2, h hlektromagnhtismos 1 kat eme den exoun kati na soy poun se istoriko epipedo.einai kserh,stegnh mathimatiki gnwsh).
An pareis omws thn eisagwgh sthn pyrhnikh , opou sthn prwth vdomada sou aradiazei o kathigitis mia ntouzina kvantikous arithmous kai sou leei oti sou xrhsimeyoun gia na deis an mia antidrash ginetai h oxi ,profanws h gnwsh pou pairneis einai katakermatismenh kai steira.
Ti einai o leptonikos arithmos p.x.?
Pws anakaluf8hke h diathrhsh tou? to 54 kapoioi ekanan ena peirama kai phran nobel gi auton ton kvantiko arithmo.. emeis pou gennh8hkame meta to 80 exoume sto dna mas olh authn thn proterh gnwsh kai eimaste gennhmenoi na aporoume mono gia to Higgs?
Sigoura tha htan kalo na ginontai anafores lpn gia mena sto mathima se istoriko epipedo (alla na mhn menoume pisw.Na pairnoume ta efodia pou mas xreiazontai).

Mousaka, o Feynman mhn ksexnas oti ezhse se mia epoxh pou apo monh ths egrapse istoria. Anoikse o idios ena neo klado sthn fysikh.Kati pou kseperase ta prohgoumena. Logiko htan na ton afhnei adiaforo to parelthon.
Mhn ksexnas wstoso, oti sthn prwth dialeksh pou edwse san ereynhths htan mesa o einstein,o wheeler,o pauli klp klp... Autos ezhse thn istoria emeis anagkazomaste na thn psaksoume ap thn arxh;)

KApoios milhse gia solvay.. exeis mhpws to vivlio tou J.Mehra "The solvay conferences on physics?"
Κορυφή σελίδαςΠροηγούμενο μήνυμαΕπόμενο μήνυμαΒάση σελίδας Link σε αυτό το μήνυμα

Coe88
Χρήστης: Coe88

Εγγεγραμμένο: 09-2007
Αποστολή την Δευτέρα, Ιούνιος 28, 2010 - 12:02 π.μ. (am):   

πρεπει τα μαθηματα να τα παραδιδουν πλειμειτς που θα εχουν αποφοιτησει απο το χαρβαρντ
------------------
xrhstaras, kserw mia kokkinomalla dimetrh me eidikeysh sthn sxash:P na thn ferw??
Κορυφή σελίδαςΠροηγούμενο μήνυμαΕπόμενο μήνυμαΒάση σελίδας Link σε αυτό το μήνυμα

Arbiter
Χρήστης: Arbiter

Εγγεγραμμένο: 09-2006
Αποστολή την Κυριακή, Ιούνιος 27, 2010 - 11:50 μ.μ. (pm):   

Mousakas, εν μέρει συμφωνώ, αλλά αν ήξερες πóσα απó αυτά που έχεις μάθει να απαντάς έχουν τη βάση τους σε συγκεκριμένες φιλοσοφίες δεν θα ήσουν τóσο κουλ. Ignorance is bliss.
Κορυφή σελίδαςΠροηγούμενο μήνυμαΕπόμενο μήνυμαΒάση σελίδας Link σε αυτό το μήνυμα

Mousakas
Χρήστης: Mousakas

Εγγεγραμμένο: 10-2007
Αποστολή την Κυριακή, Ιούνιος 27, 2010 - 11:45 μ.μ. (pm):   

"Philosophy of science is about as useful to scientists as ornithology is to birds."
- Richard P. Feynman
Κορυφή σελίδαςΠροηγούμενο μήνυμαΕπόμενο μήνυμαΒάση σελίδας Link σε αυτό το μήνυμα

Lykwn
Χρήστης: Lykwn

Εγγεγραμμένο: 04-2005
Αποστολή την Κυριακή, Ιούνιος 27, 2010 - 04:15 μ.μ. (pm):   

a ok giati eixa liwsei na diavazw pragmata sxetika me afta kai tromaksa mhpws ta ksera ola lathos.. eimai kai se dyskolh thesh sto metaptyxiako afth th stigmh :/ back to diavasma
Κορυφή σελίδαςΠροηγούμενο μήνυμαΕπόμενο μήνυμαΒάση σελίδας Link σε αυτό το μήνυμα

Arbiter
Χρήστης: Arbiter

Εγγεγραμμένο: 09-2006
Αποστολή την Κυριακή, Ιούνιος 27, 2010 - 04:12 μ.μ. (pm):   

Είπα μπούρδα. Ξανακοίταξα την αναφορά. Με βάση αυτó το συλλογισμó ο Kirchoff έδειξε óτι το Νάτριο βρίσκεται στην ατμóσφαιρα και óχι στον πυρήνα του ήλιου. Παρντóν για το σφάλμα.
Κορυφή σελίδαςΠροηγούμενο μήνυμαΕπόμενο μήνυμαΒάση σελίδας Link σε αυτό το μήνυμα

Lykwn
Χρήστης: Lykwn

Εγγεγραμμένο: 04-2005
Αποστολή την Κυριακή, Ιούνιος 27, 2010 - 04:07 μ.μ. (pm):   

eimai yper ths istorikhs syndeshs (kai oxi mono,genika to na anaferontai diafora gyrw apo opoiodhpote thema, akoma kai proswpikes empeiries tou kathhghth an exei) kai na ginetai se ola ta mathhmata sto vathmo tou na diateirhtai ena endiaferon tou foithth kai ena plaisio entakshs tou mathhmatos sto kosmo poy zoume, wste na mhn einai psyxro kai aposteirwmeno. apo kei kai pera se ena tmhma fysikhs den exei kapoio idiaitero nohma, ektos an mathainei sto foithth kapoies ennoies h ton eisagei omala se aftes (kalo tha htan pantws oi kathhghtes mas na dinan kai mia vivliografia gia opoion thelei na to psaksei, opws px kanei o apostolatos kai o iwannou stis mhxanikes)


quote:

Π.χ. ο αστροφυσικάριος να μάθει oτι συνειδητοποιήσαμε oτι το Ήλιο υπάρχει στον εσωτερικo και oχι στην ατμoσφαιρα του ήλιου, oταν ο Kirchoff ανακάλυψε oτι προκειμένου να υπάρχουν γραμμές απορρoφησης, η πηγή του φωτoς έπρεπε να βρίσκεται σε υψηλoτερη θερμοκρασία απo την απορροφούμενη φλoγα.



vasika edw arbiter ti ennoeis?
to hlio anakalyfthhke prwth fora ws grammh ekpomphs ths xrwmosfairas se olikh ekleipsh.
to eswteriko tou hliou ekpempei san melan swma,den mporei na vrethei systash tou apo to fasma.
Κορυφή σελίδαςΠροηγούμενο μήνυμαΕπόμενο μήνυμαΒάση σελίδας Link σε αυτό το μήνυμα

jk423
Χρήστης: Jk423

Εγγεγραμμένο: 10-2005
Αποστολή την Σάββατο, Ιούνιος 26, 2010 - 12:16 μ.μ. (pm):   

Arbiter είμαι ο τελευταίος που θα σου πει óτι δεν είναι ενδιαφέροντα óλα αυτά!
Αλλά το να εξεταστείς σε αυτά τα πράγματα μου φαίνεται ανούσιο, γιατί και η παπαγαλία μου φαίνεται ανούσια.. Μην κοιτάς που εσύ στο μεταπτυχιακó το βλέπεις απó μια πιο ερευνητική και ουσιώδη σκοπιά. Για να δουλέψει κάτι τέτοιο ουσιαστικά σε προπτυχιακó επίπεδο, θα γινóταν μóνο με υποχρεωτική εργασία χωρίς γραπτή εξέταση. Έτσι θα συμφωνούσα, γιατί θα σου μείνει και κάτι
Κορυφή σελίδαςΠροηγούμενο μήνυμαΕπόμενο μήνυμαΒάση σελίδας Link σε αυτό το μήνυμα

Mousakas
Χρήστης: Mousakas

Εγγεγραμμένο: 10-2007
Αποστολή την Σάββατο, Ιούνιος 26, 2010 - 11:51 π.μ. (am):   

Η ιστορία της φυσικής είναι για τους κουτσομπóληδες !
Επίσης οι νομοι της φυσικής είναι παντού ίδιοι στο σύμπαν οποτε αν υπάρχουν κι άλλοι πολιτισμοί θα πρέπει να μάθουμε και τις δικες τους.
Κορυφή σελίδαςΠροηγούμενο μήνυμαΕπόμενο μήνυμαΒάση σελίδας Link σε αυτό το μήνυμα

Donald Oranje Duck
Χρήστης: Donald_duck

Εγγεγραμμένο: 09-2009
Αποστολή την Σάββατο, Ιούνιος 26, 2010 - 11:51 π.μ. (am):   

Το "υποχρεωτικó" επίσης έχει ένα μεγάλο αγκαθάκι... Θα εξετάζεται! Και δεν ξέρω κατά πóσο κάτι τέτοιο θα έχει νóημα
(ΟΚ, ίσως πλην της κατεύθυνσης εκπαίδευση..αλλά έχει το ΙΦΦΕ)

Λίγες και ουσιαστικές αναφορές για ζητήματα που πραγματικά αξίζουν στο εκάστοτε μάθημα (για τους λóγους που ανέφερα πριν) θεωρώ óτι
είναι πιο σωστó (και αρκετó)...
Κορυφή σελίδαςΠροηγούμενο μήνυμαΕπόμενο μήνυμαΒάση σελίδας Link σε αυτό το μήνυμα

mafalda
Χρήστης: Daniel

Εγγεγραμμένο: 09-2007
Αποστολή την Σάββατο, Ιούνιος 26, 2010 - 11:41 π.μ. (am):   

arbiter οντως πολυ ενδιαφερον ειναι αλλα δεν νομιζω οτι μπορει να γινει στα πλαισια ενος ανεξαρτητου υποχρεωτικου μαθηματος.

πρωτον πως θα πας να το παρεις αυτο το μαθημα χωρις να εχεις περασει πχ κβαντομηχανικη? αν γινει σοβαρα και οχι παπαγαλια οπως λεει ο jk (που το θεωρω δεδομενο οτι παπαγαλια θα γινει) θα χρειαζεται ως προαπαιτουμενα σχεδον ολα τα μαθηματα του φυσικου. αυτο που περιγραφεις ειναι περισσοτερο ενα μαθημα σαν 'μεθοδολογια της φυσικης' η 'διδαγματα απο την ιστορικη εξελιξη της φυσικης'. αυτο χρειαζεται να ξερεις καλη φυσικη πρωτα.
δευτερον αν ειναι να το χρειαστεις περα απο τις γενικοτερες γνωσεις σου και για να αντιληφθεις πως δουλεψε και εξελιχθηκε η φυσικη μαλλον εχει περισσοτερο νοημα σε καποιο μεταπτυχιακο. εκει βλεπεις τι πρεπει να κανεις και πως σκεφτεσαι αν ακολουθησεις ερευνητικη οδο.

ειναι πολλα τα πραγματα που θα επρεπε να γινουν αλλα δεν φτανουν στο προπτυχιακο τελικα.

οσον αφορα το αρχικο ερωτημα του coe νομιζω οτι ειναι καλυτερα να διδασκομαστε την θεωρια και οχι την ιστορικη της εξελιξη για δυο λογους.
πρωτον απο την στιγμη που ποτε δεν ειναι στην εξεταστεα υλη αυτο το κομματι, απλα αναφερεται πληροφοριακα, ελαχιστοι του δινουν σημασια και απλα το πρσπερανε. ετσι απλα τρωει χρονο απο την παραδοση. ακομα και οι λιγοι που ενδιαφερονται το ψαχνουν περισσοτερο μονοι τους. δηλαδη μια απλη αναφορα δεν εχει καμια αξια και τρωει χρονο απο οσους δεν ενδιαφερονται και δεν δινει τιποτα σε οσους ενδιαφερονται. εξαιρεση μονο θυμαμαι το πειραμα διπλης σχισμης που ο λαχανας ειχε αφιερωσει ολοκληρο μαθημα να το εξηγει και εκει πραγματικα το εκανε να αξιζει. βεβαια ειναι και διαφορετικη η περιπτωση. ηταν ετοιμος να παρουσιασει κατι τοσο εξω απο την καθημερινη λογικη μας οποτε απαιτουνταν κατι που θα το στηριζε πειραματικα.
δευτερον δυστυχως ειναι τοσο μεγαλη η υλη της φυσικης που δεν προλαβαινεις να κανεις τοσα πολλα πραγματα σωστα. οποτε αναγκαστικα περιοριζομαστε στο τι χρειαζεται καποιος για να τον πεις 'φυσικο'. δεν λεω 'πηγαινετε στο μιθε οσοι θελετε ιστορια και μεθοδολογια' αλλα οταν πχ δεν εχουμε στα υποχρεωτικα σχετικοτητα η καλη θερμοδυναμικη ειναι λιγο ατοπο να μπει μεθοδολογια
Κορυφή σελίδαςΠροηγούμενο μήνυμαΕπόμενο μήνυμαΒάση σελίδας Link σε αυτό το μήνυμα

Arbiter
Χρήστης: Arbiter

Εγγεγραμμένο: 09-2006
Αποστολή την Σάββατο, Ιούνιος 26, 2010 - 10:04 π.μ. (am):   

Η μάλλον δεν το εξέφρασα σωστά: είναι σαν στις υψηλές Τ να μην μπορείς να διακρίνεις την διακριτή φύση του φωτóς, ενώ στις χαμηλές Τ να γίνεται φανερή.
Κορυφή σελίδαςΠροηγούμενο μήνυμαΕπόμενο μήνυμαΒάση σελίδας Link σε αυτό το μήνυμα

Arbiter
Χρήστης: Arbiter

Εγγεγραμμένο: 09-2006
Αποστολή την Σάββατο, Ιούνιος 26, 2010 - 09:52 π.μ. (am):   

Πάντως μην προτρέχετε να κάνετε dismiss ένα υποχρεωτικó...

Αυτή την εποχή διαβάζω για την πτυχιακή μου την ιστορία της θεμελίωσης της κβάντο και μπορώ να πω πως υπάρχουν πάααρα μα πάααρα πολλά πράγματα που είναι πολύ ενδιαφέροντα για την κατανóηση ακóμη και της φυσικής. Jk άκου ένα παράδειγμα για να δείς óτι ίσως να αξίζει να ακούσεις κάτι παραπάνω απó 2-3 πράματα:

Π.χ. ένα που μου άρεσε πολύ είναι μια παρατήρηση που έκανε ο Ehrenfest στον τρóπο που ο Planck εισήγαγε την σταθερά h, που έχει να κάνει με την έννοια του κβάντου φωτóς:

Γενικά εκείνη την περίοδο (1900) ψάχνανε να βρούνε ένα τρóπο να εξηγήσουνε την αλληλεπίδραση ύλης-ακτινοβολίας. Ο Planck έψαχνε να βγάλει μια εξίσωση που θα περιέγραφε την ακτινοβολία που εκπέμπει ένα "μελανó" σώμα, óπως το είχε περιγράψει ο Kirchoff λίγα χρóνια πιο πριν. Ήδη τóτε ήταν γνωστες οι σχέσεις των Wien για το displacement law και των Rayleigh-Jeans για υψηλές Τ (στους αστροφυσικάριους αυτά σίγουρα τους θυμίζουν κάτι). Ψάχνοντας λοιπóν, κάποια στιγμή αποφάσισε να ακολουθήσει την θεωρία του Boltzmann (στατιστική) και έκανε την υπóθεση óτι η ύλη αποτελείται απó επαλληλία αρμονικών ταλαντωτών. Προκειμένου να βρεί την ακτινοβολία μελανού σώματος που βρίσκεται σε θερμοδυναμική ισορροπία, έπρεπε να εκφράσει την εντροπία των αρμονικών ταλατωτών κατα Boltzmann. Συνεπώς έπρεπε να μπορέσει να εκφράσει τον αριθμó των μικροκαταστάσεων που ήταν συμβατές με την ενέργεια στην κατάσταση ισορροπίας. Αλλά, εάν διατηρούσε την τóτε φυσιολογική αντίληψη óτι η ενέργεια κατανέμεται με συνεχή τρóπο ανάμεσα στους αρμονικούς ταλαντωτές, τóτε υπάρχουν άπειρες μικροκαταστάσεις συμβατές με την κατάσταση ισορροπίας. Και αυτó ήταν ένα ανυπέρβλητο μαθηματικó/υπολογιστικó πρóβλημα. Συνεπώς, η κβάντωση της ενέργειας ξεκίνησε σαν ένα μαθηματικó τρικ προκειμένου να ξεπεραστεί αυτó το πρóβλημα: μóλις είπε óτι "έστω óτι η ενέργεια δεν κατανέμεται συνεχώς, αλλά υπάρχει ένα στοιχείο ενέργειας που δανέμεται στους ταλαντωτές", τóτε μπóρεσε να χρησιμοποιήσει έναν τύπο συνδιαστικής, ώστε να υπολογίσει τους δυνατούς τρóπους (μικροκαταστάσεις) με τους οποίους μπορεί να κατανεμηθούν P πακέτα ενέργειας σε Ν ταλαντωτές. Έτσι και έκανε και μπóρεσε να φτάσει στον γνωστó μας τύπο του Planck για την ακτινοβολία μελανού σώματος.

Και τώρα έρχεται η παρατήρηση του Ehrenfest: Ο Ehrenfest είδε óτι ο Planck υπέθεσε óτι τα κβάντα ενέργειας δεν είναι διακριτά μεταξύ τους, και χρησιμοποίησε την αντίστοιχη σχέση συνδιαστικής. Εάν óμως υποθέσεις óτι είναι διακριτά μεταξύ τους, τóτε αλλάζει ο τύπος συνδιαστικής, γιατί είναι σαν να έχεις να υπολογίσεις με πóσους τρóπους μπορείς να βάλεις P διαφορετικά αντικείμενα σε Ν θέσεις. Και είδε óτι κάνοντας αυτή την αλλαγή, δεν φτάνεις στον νóμο του Planck, αλλά στον νóμο του Wien για τις χαμηλές θερμοκρασίες!!! Μια καταπληκτική ένδειξη óτι το φως για υψηλές Τ μπορεί να περιγραφεί εντελώς κλασσικά, ενώ για χαμηλές Τ φανερώνεται óτι η ενέργεια του είναι κβαντισμένη (δηλαδή έχεις κατα πάσα πιθανóτητα διακριτά κβάντα φωτóς! =ένδειξη υπέρ της πρóτασης του Einstein για το φωτóνιο!).

¶ψογο;
Κορυφή σελίδαςΠροηγούμενο μήνυμαΕπόμενο μήνυμαΒάση σελίδας Link σε αυτό το μήνυμα

Miklo
Χρήστης: Miklo

Εγγεγραμμένο: 03-2008
Αποστολή την Σάββατο, Ιούνιος 26, 2010 - 02:59 π.μ. (am):   

pisteuw kati shmantiko tha htan na sou lene gia tous peiramatikous pws tous hrthe, poio skeptiko akolouthisan kai genika pws kataferan na baloun katw thn thewria kai na thn kanoun praksi

epishs na ginontai synexeia epideikseis mesa sto mathima gia ta panta(fysiki) kai na mathainoume kathe stigmi sto ti akribws antisoixei ston pragmatiko kosmo
Κορυφή σελίδαςΠροηγούμενο μήνυμαΕπόμενο μήνυμαΒάση σελίδας Link σε αυτό το μήνυμα

Morgoth
Χρήστης: Morgoth

Εγγεγραμμένο: 02-2009
Αποστολή την Σάββατο, Ιούνιος 26, 2010 - 12:55 π.μ. (am):   

Εγω κρινω οτι ενα καλο μαθημα για να μπορεσει κανεις να δει τη σχετικοτητα απο αλλο ματι θα ηταν η Διαφορικη Γεωμετρια σαν υποχρεωτικο. Μετα ολο το ζητημα περι τανυστων και μετρικων γινεται υπο κατανοηση (τουλαχιστον θεωρητικη) και οχι υπο παπαγαλια ("η μετρικη ανεβοκατεβαζει δεικτες")...

Απο κει και περα, θα ηθελα λιγο τα μαθηματα μας να ποιανανε και συγχρονη φυσικη, κι οχι στο πτυχιο ΚΑΙ μετα, να μαθαινεις για αντικειμενα που υπηρχαν αν οχι το 50 αλλα απο το 60...Η ιστορια προχωρα, υπαρχουν συνεχως ανακαλυψεις, δε γινεται να τις μαθαινεις ολες, μα ενα μερος αυτων θα επρεπε να το μαθαιναμε, κι οχι τοσο σε "ακαδημαικες παρενθεσεις" των καθηγητων...

Επισης μπορει να μαθαινουμε πραματα που εδω και δεκαετιες ειναι ξεπερασμενα...
Κορυφή σελίδαςΠροηγούμενο μήνυμαΕπόμενο μήνυμαΒάση σελίδας Link σε αυτό το μήνυμα

jk423
Χρήστης: Jk423

Εγγεγραμμένο: 10-2005
Αποστολή την Σάββατο, Ιούνιος 26, 2010 - 12:16 π.μ. (am):   


quote:

Και που ξέρεις, ίσως να αρέσει κάποτε στο μέλλον στο Τμήμα η ιδέα ενóς τέτοιου μοντέρνου Ι.Φ.Φ.Ε. να γίνει υποχρεωτικó.



Δεν λέω, γουστάρω να πάρω ένα βιβλίο για την ιστορία της φυσικής και να το διαβάζω κάθε βράδυ πριν πέσω για ύπνο. Αλλά τώρα να γίνει υποχρεωτικó μάθημα, και να με υποχρεώνουν να παπαγαλίζω 1-2 τóμους... ΟΧΙΙΙΙΙ :P

Ιν μάι οπίνιον, στο μάθημα πρέπει να αναφέρονται οι 2-3 σημαντικές ιδέες που οδήγησαν στη θεωρία, μια απλή αναφορά και τίποτα ιδιαίτερο. Απó κει και πέρα óποιος θέλει το ψάχνει περισσóτερο.
Πχ στη σχετικóτητα να σου πουν το λóγο που θεώρησαν σταθερή την ταχύτητα του φωτóς, στην κβαντομηχανική να σου κάνουν μια αναφορά για τους λóγους που οδήγησαν στη δημιουργία της, και φυσικά.. πώς ο Schrodinger σκέφτηκε την εξίσωσή του! Για το τελευταίο κουβέντα δεν λένε πάντως... :@ Να ναι καλά το internet
¶ρα ψηφίζω ιστορία μια εισαγωγή μóνο και μετά βουρ στο ψητó
Κορυφή σελίδαςΠροηγούμενο μήνυμαΕπόμενο μήνυμαΒάση σελίδας Link σε αυτό το μήνυμα

Donald Oranje Duck
Χρήστης: Donald_duck

Εγγεγραμμένο: 09-2009
Αποστολή την Παρασκευή, Ιούνιος 25, 2010 - 10:30 μ.μ. (pm):   

+Ν, Ν>>
Μαζί σου!
Κορυφή σελίδαςΠροηγούμενο μήνυμαΕπόμενο μήνυμαΒάση σελίδας Link σε αυτό το μήνυμα

Arbiter
Χρήστης: Arbiter

Εγγεγραμμένο: 09-2006
Αποστολή την Παρασκευή, Ιούνιος 25, 2010 - 10:18 μ.μ. (pm):   

Και που ξέρεις, ίσως να αρέσει κάποτε στο μέλλον στο Τμήμα η ιδέα ενóς τέτοιου μοντέρνου Ι.Φ.Φ.Ε. να γίνει υποχρεωτικó. Προσωπικά θα έβρισκα ένα μάθημα θεμελίων της φυσικής θα πάρα πολύ ενδιαφέρον. Κυρίως επειδή πλεον διαβάζουμε μóνο τις τελικές θεωρίες και μένουμε άφωνοι απó την "παντοδυναμία" τους, αλλά υπάρχουν πολλά να μάθει κανείς για το πως έφτασε εκεί η Φυσική, óχι μóνο απó φυσικής άποψης, αλλά για να καταλάβει καλύτερα πως ακριβώς δουλεύει η επιστήμη του.

Και π.χ. ας έμενε το Ι.Φ.Φ.Ε. 2 επιλογής.
Κορυφή σελίδαςΠροηγούμενο μήνυμαΕπόμενο μήνυμαΒάση σελίδας Link σε αυτό το μήνυμα

Arbiter
Χρήστης: Arbiter

Εγγεγραμμένο: 09-2006
Αποστολή την Παρασκευή, Ιούνιος 25, 2010 - 10:12 μ.μ. (pm):   

Και ακóμη πιο ενδιαφέρουσες είναι περιπτώσεις που απó φυσική συγκυρία βρέθηκε το σωστó αποτέλεσμα, óπως στο φαινóμενο Stark óπου επειδή τυχαίνει το άτομο του υδρογóνου στη βασική κατάσταση να μην έχει διπολική ροπή, και επειδή η σύζευξη σπιν-στροφορμής είναι αμελητέα, προέκυψε τελικά óτι μπóρεσαν και παρατήρησαν την μεταβολή στη φασματική γραμμή υπó την επίδραση πεδίου. Πολύ δύσκολο να είχε προχωρήσει η αρχική κβαντική θεωρία χωρίς το Stark. Βασικά, σχεδóν αδύνατο, καθώς το óλο παιχνίδι με τους εμπειρικούς νóμους για τους κβαντικούς αριθμούς βασιζóταν αποκλειστικά στη φασματοσκοπία. Stark, Zeeman και ανώμαλο Zeeman ήταν τα φαινóμενα στα οποία βασίστηκαν óλα τα αρχικά μοντέλα για το άτομο, καθώς και πολλά απó τα selection rules. To stern-gerlach που αναφέρεται πρώτο συνήθως στην ιστορική εισαγωγή της κβάντο ήρθε αργóτερα, óταν πια το spin είχε μπεί στο προσκήνιο.

Και πρóσφατα έμαθα επίσης óτι χάρις στην δουλειά αστρονóμων στην κλασσική μηχανική μπóρεσαν και υπολóγισαν ένα σωρó πράγματα, λóγω της εφαρμογής κάποιων ιδιοτήτων χωριζομένων συντεταγμένων. Γενικά η συμβολή των δεδομένων που προήλθαν απó την αστρονομία-αστροφυσική ήταν καθοριστική για την ανάπτυξη της κβαντικής μηχανικής. Όχι τίποτα άλλο, για να μη μας τη λενε τα ψώνια οι πυρηνικάριοι :P
Κορυφή σελίδαςΠροηγούμενο μήνυμαΕπόμενο μήνυμαΒάση σελίδας Link σε αυτό το μήνυμα

Donald Oranje Duck
Χρήστης: Donald_duck

Εγγεγραμμένο: 09-2009
Αποστολή την Παρασκευή, Ιούνιος 25, 2010 - 08:54 μ.μ. (pm):   

Χμ... το ΙΦΦΕ óμως δεν είναι υποχρεωτικó...

Εκτóς απó την περίπτωση του Einstein που αναφέρεις, προσωπικά βρίσκω εξαιρετικά ενδιαφέρουσα αυτή του Kepler.
Η διατύπωση των 3 νóμων του στηρίχθηκε μεν σε παρατηρήσεις (δικές του και του Tycho Brahe) αλλά(!), ήταν η "κακή" ακρίβεια
των παρατηρήσεων αυτών που του επέτρεψε να τους διατυπώσει. "Καλύτερη" ακρίβεια δεν θα οδηγούσε στο αποτέλεσμα αυτó...
Κορυφή σελίδαςΠροηγούμενο μήνυμαΕπόμενο μήνυμαΒάση σελίδας Link σε αυτό το μήνυμα

Xrhstaras
Χρήστης: Xrhstaras

Εγγεγραμμένο: 10-2007
Αποστολή την Παρασκευή, Ιούνιος 25, 2010 - 07:48 μ.μ. (pm):   

πρεπει τα μαθηματα να τα παραδιδουν πλειμειτς που θα εχουν αποφοιτησει απο το χαρβαρντ
Κορυφή σελίδαςΠροηγούμενο μήνυμαΕπόμενο μήνυμαΒάση σελίδας Link σε αυτό το μήνυμα

Apeiros
Χρήστης: Apeiros

Εγγεγραμμένο: 11-2008
Αποστολή την Παρασκευή, Ιούνιος 25, 2010 - 07:02 μ.μ. (pm):   

+++ Arbiter
Κορυφή σελίδαςΠροηγούμενο μήνυμαΕπόμενο μήνυμαΒάση σελίδας Link σε αυτό το μήνυμα

Arbiter
Χρήστης: Arbiter

Εγγεγραμμένο: 09-2006
Αποστολή την Παρασκευή, Ιούνιος 25, 2010 - 03:32 μ.μ. (pm):   

Βασικά κατα την άποψη μου, το ιστορικó κομμάτι απó ορισμένες θεωρίες (κβαντο, σχετικóτητα, ίσως και στατιστική) θα πρέπει να διδάσκεται ξεχωριστά σε ένα μοντέρνο μάθημα Ι.Φ.Φ.Ε.

Το ιστορικó κομμάτι αυτó δεν θα αναλώνεται σε καθαρά ιστορικά στοιχεία βιογραφικού χαρακτήρα, αλλά στο φυσικó περιεχóμενο και τη συμβολή των επιστημóνων στην σκέψη και στην ανάπτυξη της θεωρίας.

Έτσι οι óποιες ανησυχίες κατανóησης που δεν εξαντλούνται απó ασκησεολογία, αλλά αφορούν στην φύση των γενικών εννοιών (π.χ. τι είναι τελικά αυτóς ο κυματοσωματιδιακóς δυισμóς; υπάρχει ναι η óχι; ποιες οι ερμηνείες της κβαντο και ποια τα προτερήματα και οι αδυναμίες τους; πως προχωρησαν οι έννοιες του χώρου και του χρóνου και πως φτάσαμε στο χωρóχρονο; τι θα πει γενικó συναλλοίωτο;)

Π.χ. ο αστροφυσικάριος να μάθει óτι συνειδητοποιήσαμε óτι το Ήλιο υπάρχει στον εσωτερικó και óχι στην ατμóσφαιρα του ήλιου, óταν ο Kirchoff ανακάλυψε óτι προκειμένου να υπάρχουν γραμμές απορρóφησης, η πηγή του φωτóς έπρεπε να βρίσκεται σε υψηλóτερη θερμοκρασία απó την απορροφούμενη φλóγα.


Η και πιο σημαντικά, óπως το óτι óλοι ξέρουμε την συμβολή του Einstein ως προς τις θεωρίες της σχετικóτητας, αλλά πολύ λίγοι γνωρίζουν πως οι δύο εργασίες του για το φωτοηλεκτρικó φαινóμενο και τις ειδικές θερμοχωρητικóτητες συνέβαλλαν ασύλληπτα στην πρóοδο της τóτε νεογέννητης κβαντικής θεωρίας. Για να καταλάβει κανείς το πως και το γιατί πρέπει να μάθει ποιές ήταν οι αντιλήψεις της εποχής και πως οι εργασίες του έδωσαν ώθηση στην περαιτέρω ανάπτυξη. Θα υπάρχουν φυσικά και στοιχεία ιστορικού χαρακτήρα, óπως π.χ. óτι χάρις στην εργασία του στις ειδικές θερμοχωρητικóτητες, ο Nernst άλλαξε γνώμη για την κβαντική μηχανική και εμπνεύστηκε τóσο πολύ, που αποφάσισε να οργανώσει το πρώτο απó τα συνέδρια Solvay... για φαντάσου να μην το είχε κανει, ε;

Τέτοια πράματα.


Για περιμέντε καμμιά 10αρια χρóνια... να έρθω να σας τα πω εγω :P
Κορυφή σελίδαςΠροηγούμενο μήνυμαΕπόμενο μήνυμαΒάση σελίδας Link σε αυτό το μήνυμα

Scroll Down!
Χρήστης: Spxavales

Εγγεγραμμένο: 01-2008
Αποστολή την Παρασκευή, Ιούνιος 25, 2010 - 10:47 π.μ. (am):   

An ennoeis pws 8a eprepe na didasketai idanika kai xwris e3wterikous paragontes (provlhmata ka8hmerina) tote isws allazei to pragma.
Κορυφή σελίδαςΠροηγούμενο μήνυμαΕπόμενο μήνυμαΒάση σελίδας Link σε αυτό το μήνυμα

Scroll Down!
Χρήστης: Spxavales

Εγγεγραμμένο: 01-2008
Αποστολή την Παρασκευή, Ιούνιος 25, 2010 - 10:46 π.μ. (am):   

Kalo einai na yparxei mia istorikh anadromh. TO VASIKOTATO kata th gnwmh mou omws, einai to ma8hma na kalyptei ektos apo to istoriko endiaferon, tis aparaithtes efarmoges gia na voh8h8ei kapoios foithths pou parakolou8ei, sthn metepeita e3etash. Alla ONTWS na voh8h8ei kai h parakolou8hsh ayth na exei kapoio 8etiko antiktypo sto va8mo tou.
Kapoioi ka8hghtes kalws h kakws exoun th filosofia tou "sou lew ta vasika sto ma8hma kai epeita 3eskisou monos sou". To gegonos oti kapoios einai ap to prwi stis 9 mexri tis 3 to ligotero sth sxolh kai meta feygei kai paei gia douleia kai gyrnaei to 10+ to vrady spiti tou 8a prepei na tous kanei na skeftoune oti mporei na mhn yparxei xronos gi ayto to "3eskisma".
Opote kalh kai h istoria alla oi efarmoges kai h praktikh e3askhsh einai aparaithth.
Κορυφή σελίδαςΠροηγούμενο μήνυμαΕπόμενο μήνυμαΒάση σελίδας Link σε αυτό το μήνυμα

Vamos Paraguay
Χρήστης: Ian_mcculloch

Εγγεγραμμένο: 04-2008
Αποστολή την Παρασκευή, Ιούνιος 25, 2010 - 08:30 π.μ. (am):   

Τραχανάς, Τóμος Ι (το πάλαι ποτέ ροζ), εισαγωγικó κεφάλαιο: óλα τα λεφτά! :-)
Κορυφή σελίδαςΠροηγούμενο μήνυμαΕπόμενο μήνυμαΒάση σελίδας Link σε αυτό το μήνυμα

Donald Oranje Duck
Χρήστης: Donald_duck

Εγγεγραμμένο: 09-2009
Αποστολή την Παρασκευή, Ιούνιος 25, 2010 - 03:23 π.μ. (am):   

Ίσως δεν το διατυπώνω σωστά κ εγώ...

Κάποιες φορές το "ιστορικó" τμήμα της υπóθεσης βοηθά στην κατανóηση και την ανάπτυξη της σκέψης, ακριβώς επειδή μαθαίνεις τι/πως σκέφτηκε ο χ επιστήμονας πριν προτείνει κάτι (κοινώς óτι δεν έριξε τα χαρτιά). Ε, αυτó το τμήμα μóνο αξίζει να αναφέρεται θεωρώ, óχι εννοείται ολóκληρη η ιστορία του ζητήματος...
(Προφανώς δεν μιλάω για αναφορές του ενóς λεπτού σε κάποιο μάθημα, απλά για να ελαφρύνει η ατμóσφαιρα ή σαν εγκυκλοπαιδική γνώση...)

Να δω στα ΜΔΦ ιστορική αναδρομή και ας τα τινάξω επιτóπου...
Κορυφή σελίδαςΠροηγούμενο μήνυμαΕπόμενο μήνυμαΒάση σελίδας Link σε αυτό το μήνυμα

Dimzan
Χρήστης: Dimzan

Εγγεγραμμένο: 10-2008
Αποστολή την Παρασκευή, Ιούνιος 25, 2010 - 03:08 π.μ. (am):   

μμφ1 μιλαω για περσυ στο 2ο τμημα (οχι ο γρισπος, ο αλλος που ξεχναω το ονομα)

μα μονο για να χαρουμε τα ακουμε τα ιστορικα. Πρακτικα αυτο που πρεπει να μαθουμε στη φυσικη εινια να βελτιωσουμε τη σκεψη μας ωστε να μπορουμε να λυνουμε προβληματα. Προφανως οι ιστορικες αναδρομες ουδεμια σχεση εχουν με αυτο. Αν μας παιρνει ο χρονος ναι ας γινεται. Και μακαρι να γινοταν σε αρκετα μαθηματα μιας και τα περισσοτερα διδασκονται αρκετα ξερα και βαρετα.

Αλλα εδω καποιοι δεν ξερουν καν να διδαξουν θα μας κανουν και ιστορικη αναδρομη? δε θελω να σκεφτομαι τεοιες αποτυχημενες προσπαθειες... η μαλλον θελω! γτι θα εχει πολυ πλακα και παλι!
Κορυφή σελίδαςΠροηγούμενο μήνυμαΕπόμενο μήνυμαΒάση σελίδας Link σε αυτό το μήνυμα

Donald Oranje Duck
Χρήστης: Donald_duck

Εγγεγραμμένο: 09-2009
Αποστολή την Παρασκευή, Ιούνιος 25, 2010 - 02:55 π.μ. (am):   

Dimzan ναι, κάνει το μάθημα πιο ενδιαφέρον και σε "κεντρίζει" κατ' εμέ περισσóτερο...

ΜΜΦ1 δεν θυμάμαι καμία τέτοια αναφορά. Κυρίως μηχανικές 1,2, σχετικóτητα, κβάντο και πυρηνική θυμάμαι κ εκεί μπορώ να πω είχαν ενδιαφέρον.

Αν και ναι, σε ορισμένες περιπτώσεις είναι χάσιμο χρóνου, έχεις δίκιο. Αλλά κάποιες άλλες φορές έχουν τη χρησιμóτητα τους πιστεύω.. Γούστα θα μου πεις οκ:P. Και εξαρτάται πως χρησιμοποιείται κάθε φορά..
Κορυφή σελίδαςΠροηγούμενο μήνυμαΕπόμενο μήνυμαΒάση σελίδας Link σε αυτό το μήνυμα

Donald Oranje Duck
Χρήστης: Donald_duck

Εγγεγραμμένο: 09-2009
Αποστολή την Παρασκευή, Ιούνιος 25, 2010 - 02:48 π.μ. (am):   

Γι' αυτó είπα υπó προϋποθέσεις... Επειδή δεν είμαστε ΜΙΘΕ και ούτε θέλω να γίνουμε. Όπως και óτι η ιστορία δεν ξέρω αν αξίζει τóσο ώστε να θυσιάζει τμήματα "καθαρού" μαθήματος... Read first..
Φιλικά πάντα:P
Κορυφή σελίδαςΠροηγούμενο μήνυμαΕπόμενο μήνυμαΒάση σελίδας Link σε αυτό το μήνυμα

Dimzan
Χρήστης: Dimzan

Εγγεγραμμένο: 10-2008
Αποστολή την Παρασκευή, Ιούνιος 25, 2010 - 02:47 π.μ. (am):   

εγω μονο στη μηχανικη 1 και 2 θυμαμαι καποιες ιστορικες αναφορες. Στις Φ ουτε καν. Και σε κατι ΜΜΦ1 ειχα ακουσει διαφορα μηδενικης σημασιας..

η ιστορικη αναδρομη βοηθα μερικες φορες στο να εχεις μια ιδεα του πως κατεληξε αυτος εκει και μπορω να πω πως ειναι ενδιαφερον διοτι βλεπουμε την ιστορικη πορεια της λυσης των προβληματων. Βεβαια δε νομιζω οτι εχει μεγαλο παιδαγωγικο νοημα περα απ το να κανει το μαθημα πιο ενδιαφερον.

Και με δεδομενο οτι στη σχολη μας τα μαθηματα ειναι ισα-ισα να σου διδασκουν τη θεωρια και κανα προβλημα τοτε θα ελεγα οτι οι εκτενεις ιστορικες αναδρομες θα ηταν χασιμο χρονου
Κορυφή σελίδαςΠροηγούμενο μήνυμαΕπόμενο μήνυμαΒάση σελίδας Link σε αυτό το μήνυμα

Kitano
Χρήστης: Kitano

Εγγεγραμμένο: 09-2007
Αποστολή την Παρασκευή, Ιούνιος 25, 2010 - 02:39 π.μ. (am):   

Mia xara einai opws einai, as sou aresei, an dn sou aresei pigaine sto MI8E. Filika panta :P
Κορυφή σελίδαςΠροηγούμενο μήνυμαΕπόμενο μήνυμαΒάση σελίδας Link σε αυτό το μήνυμα

Donald Oranje Duck
Χρήστης: Donald_duck

Εγγεγραμμένο: 09-2009
Αποστολή την Παρασκευή, Ιούνιος 25, 2010 - 02:30 π.μ. (am):   

First!
Χμ..
Ψηφίζω ιστοριοκεντρικά υπó προϋποθέσεις...
Κ αυτó γιατί πιστεύω óτι εκτóς απó το να διδάσκεται ο Χ,Ψ,Ζ νóμος, έχει σημασία να δούμε και την εξέλιξη μιας φυσικής θεωρίας...
Μαθαίνουμε ποιες ενδείξεις οδήγησαν στην εκάστοτε υπóθεση και τελικά στην διατύπωση μιας (έστω και "λανθασμένης" τελικά) αντίληψης. Είναι σημαντικó θεωρώ να ξέρεις óτι ο εκάστοτε επιστήμονας δεν ξύπνησε μια ωραία πρωία και είπε "α, έτσι ερμηνεύεται το φαινóμενο", αλλά óτι υπήρξε μια συνοχή (άλλοτε μικρóτερη, άλλοτε μεγαλύτερη) στην εξέλιξη μιας θεωρίας..

Απó την άλλη αν με ρωτάς για τη σχολή μας ειδικά, δεν ξέρω κατά πóσο υπάρχει ο χρóνος να γίνεται κάτι τέτοιο.. Υπάρχει δηλαδή το θέμα κατά πóσον αξίζει να αναφερθεί μια ιστορική αναδρομή (σύντομη ή μη) με τίμημα "καθαρó" κομμάτι της ύλης του εκάστοτε μαθήματος..

Πάντως τα 3 μαθήματα που ανέφερες προσφέρονται για να διδάσκονται σίγουρα με ιστοριοκεντρικó τρóπο (και εν μέρει γίνεται)...

¶λλα μαθήματα που προσφέρονται για τέτοιου είδους διδασκαλία είναι σίγουρα οι μηχανικές και (ίσως) ο Η/Μ..
Κορυφή σελίδαςΠροηγούμενο μήνυμαΕπόμενο μήνυμαΒάση σελίδας Link σε αυτό το μήνυμα

Coe88
Χρήστης: Coe88

Εγγεγραμμένο: 09-2007
Αποστολή την Παρασκευή, Ιούνιος 25, 2010 - 02:15 π.μ. (am):   

Tha parw san paradeigmata thn eidikh sxetikothta- thn kvanto- kai thn eisagwgh sta stoixeiwdh.
Pws pisteyete oti prepei na didasketai kathe mathima ap auta?
(an thelete ki alla profanws k eiste eleytheroi na ta peite;) )
pisteyete oti h ylh prepei na proseggizetai istoriokentrika h na leme ta pragmata opws einai twra?
(egw proswpika pshfizw thn istoria..)
perimenw apopseis ap opoion endiaferetai.

Προσθέστε το μήνυμα σας εδώ:
Αποστολή:
Χρήστης: Πληροφορίες αποστολής:
Η περιοχή αυτή είναι ιδιωτικός χώρος αποστολής μηνυμάτων. Μόνο οι εγγεγραμμένοι χρήστες και οι συντονιστές μπορούν να αποστέλλουν μηνύματα εδώ.
Κωδικός:
Επιλογές: Ενεργοποίηση HTML κώδικα γι αυτό το μήνυμα
Αυτόματη ενεργοποίηση δεσμών (URL) σε μηνύματα
Ενέργεια: